På svenska In English
VILLKOR & INFO

PaperMe är distrubutör för flera internationella märken inom härligt skrivmaterial med betoning på anteckningsböcker. PaperMe har sin hemvist på Lidingö utanför Stockholm. Vi riktar oss till fristående butiker, butikskedjor, varuhus och internetbutiker med inriktning på böcker, design, inredning och lifestyle.

Om du vill bli återförsäljare av PaperMe's produkter är du mycket välkommen att fylla i kontaktformuläret under KONTAKT. Du får dina inloggningsuppgifter per mail inom ett par minuter. Du loggas direkt in och kan påbörja din shoppingtur omgående. 

Ni kan även kontakta oss på info@paperme.se.

PRISER

Priserna som visas när du loggat in är i SEK exklusive moms.
Moms på alla pappersprodukter är 25%.
På böcker är momsen 6%.

BETALNING

Betalning sker mot faktura och med 20 dagars betaltid.
För nya kunder tar vi betalt i förskott på 50% av beloppet.

LEVERANSTID

Er order skickas inom 1-3 arbetsdagar. Leveranstiden beror på kundens hemort. Ordrar inom Sverige skickas med Posten (POSTEN.SE) eller med kundens egen leverantör.
Alla försändelser är spårbara. Om en produkt är slut i lager kan leveranstiden utökas och vi kontaktar då er med ett nytt leveransdatum. Vi reserverar oss för eventuella lagerdifferenser och prisfel.
 

FRAKTKOSTNAD

Alla försändelser skickas från Lidingö. Kunden ansvarar för att produkterna kan införas i destinationslandet enligt gällande lag. Kostnader som uppstår i samband med tull och andra skatter står kunden för och inte PaperMe.
För återförsäljare gäller postens portotabell för brev och paket. 
Vi använder DPD 16.00.

Vid köp över 5000 kronor är det fri frakt inom Sverige.

Vi debiterar bara den verkliga kostnaden för frakten. 

Sverige
Upp till 35kg 115kr
Över 5000kr fri leverans.

Norway 
Upp till 31,5kg 403kr

Finland
Upp till 31,5kg 338kr

Denmark
Upp till 31,5kg 338kr

Within EU 
Upp till 31,5kg 430 kr 

Det är också möjligt att hämta er order hos oss på vårt lager utan kostnad.

HUR VI HANTERAR VÅRA KUNDERS UPPGIFTER

Den nya dataskyddsförordningen, GDPR, började gälla från och med den 25/5-2018. Vi har gått igenom och uppdaterat vår datahantering och nedan kan du läsa om hur vi hanterar ditt företags uppgifter.

Då vi är ett grossistföretag så säljer vi endast till företag och här beskriver vi hur vi hanterar ditt företags uppgifter. Vi sparar inga personuppgifter på dig personligen.

När du som kund lägger en order hos oss så sparar vi information om vad du handlar samt företagets kontaktuppgifter. Kontaktuppgifterna som du lägger in själv omfattar företagets namn, kontaktpersonens namn, telefonnummer, e-postadress, leverans- och betalningsuppgifter samt organisationsnummer.

För att kunna skicka information till dig ang. företagets order sparar vi er e-mailadress. Vi använder även e-mailadressen när vi skickar ut nyhetsbrev.

Om ni inte vill ha våra nyhetsbrev så kan ni alltid avregistrera er i själva utskicket eller gå in på paperme.se och under mina sidor kan ni ändra era inställningar.

I vår kommunikation till våra kunder strävar vi alltid efter att vara så relevant som möjligt om våra produkter för att ge våra kunder så mycket information som möjligt.

Våra kunders kontaktuppgifter sparas så länge som vi har en pågående relation. Önskar ni radera era uppgifter så hör av er till oss på info@paperme.se så raderar vi era uppgifter omgående.

Vi använder cookies för att förbättra användarvänligheten på paperme.se. Du kan alltid stänga av cookies. Ett pop-up fönster ger dig möjlighet att stänga av eller acceptera cookies när du är inne på vår sida.

Vi använder Textalk som plattform för vår webbshop och det är i Textalk som våra kunders kontaktuppgifter sparas.  

Har du några frågor eller funderingar så kontakta gärna oss på info@paperme.se.